|Regisztráció
» felhasználói szabályzat

|Bejelentkezés
Felhasználónév:
»
Jelszó:
»
Automatikus belépés:
»

|Fórumban legfrissebb
» Bemutatkozás
» ajtózárat keresek
» Készlet kisöprés
» Ismeretlen alkatrész
» 2.0i DOHC vízhűtő
» DOHC 2.0 Sierra hűtő ventilátor vezérlése
» Kombi hátsórugót keresek sierra szedánba
» Bemutatkozás
» Sierra bontódik, avagy egy korszak vége
» Dohc vezérlés csere utáni probléma

|Naptár
  2019. október  
H K Sze Cs P Szo V
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Home Tagok Fórum Rólunk Linkek
History Tech' Tuning Média
| Fórum

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 38 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 84' 2.0L Svájci Pintó Vákum rendszer
HozzászólásElküldve: 2016. jún. 1., szer. 21:03 
Offline
újhús

Csatlakozott: 2016. máj. 31., kedd 16:47
Hozzászólások: 4
Tipus: Egyéb Ford
Geree írta:
Trike írta:
Sziasztok!

Egy Pinto+Webwer 32/36 vákum rendszerét szeretném feléleszteni, de nem a gyári állapot szerint, hanem a lehető legegyszerűbben.

Nem érdekel a hideg motor esetén megtorpanás, mert azt finom gázadással tudom kompenzálni a bemelegedésig és így tovább a többi okossággal.

Lényeg, hogy üzemmeleg állapotban dolgozzon rendesen :)
Holnapra lövök néhány képet.

Tud valaki segíteni?

Ha nem svájci, márpedig 32/36 a legjobb tudomásom szerint svájci kivitelbe
nem került, akkor az egyszerű: a karbinak a szelepfedél felé lévő oldalában
lévő vákuum-kivezetést kell a gyújtáselosztóra kötni. Ide semmi más nem kell,
és elvileg nincs is.

Ha svájci, akkor annak 32/32-nek kellene lennie. Ennél az előgyújtás vákuum-
dobja kétirányban húz. A karbi hátuljában lévő kivezetést az elosztóval át-
ellenes oldalon lévő (ferde) vákuumdobcsonkra kell kötni. Az elosztóhoz
közelebb lévő (merőleges) csonkot pedig a szívósorban, az 1-es hengernél lévő
kivezetésre kell kötni.

A hőpatronok csak annyit csináltak gyári állapotukban, hogy amíg a motor
hideg, addig nem engedtek vákuumos plusz előgyújtást adni a motornak, így
kímélve egy esetleges hideghajtásról. Kihagyható a vákuumkörből.

Ezen kívül a svájcinak van még egy kipufogógáz-visszavezetése is. Ez közepes
és annál nagyobb terhelésnél javította a fogyasztást. Ez a karbinak a tűzfal
felöli oldalán lévő, venturi magassgágában kivett vákuumot használta fel, és
egy hőpatronon keresztül a szívósor alatt lévő vákuumdobra csatlakozott.

És az utolsó feature a "kutyakonzerv". Motorfék üzemben vezette vissza a
kutyakonzervben előtte eltárolt benzin-levegő keveréket az emisszió érdekében.
Mivel ennek a 3+2 kivezetéssel rendelkező szelepe szinte biztos
döglött felesleges megpróbálni is életre kelteni.
Ugyanehhez a rendszerhez tartozik még egy tolóüzemi, karburátort megkerülő,
önálló keverékképzéssel rendelkező szelep, ami a szívósorra van rögzítve,
a karbi és az elosztó között, kb. a 2-es henger síkjában. Erre egy vákuumcső
megy, és ha vákuumot kap, akkor (tolóüzemben) a karburátort megkerülve ad
a motornak éghető keveréket. Ez azért "jó", mert akkor is fogyaszt az autó
benzint, amikor motorfékez az ember. Le kell rántani róla a vákuumcsövet és
kész.

Ja, a karbinak is van még egy finomsága. Van egy melegítőüzemi gyorsításra
vákuumosan dúsító rendszer benne. Ehhez a vákuumot a karbi talpából, a
karbinak a menetirány szerinti bal első sarkából veszi, és a közvetlen
felette lévő membránegység csonkjára csatlakozik egy hőpatronon keresztül.
Le lehet húzni, le kell dugózni (MINDEN!) a szabadon lévő vákuumot, és ha
hidegen nem torpan gázadásra, akkor nincs rá szükség.

Címszavakban ennyi.


Köszönöm a kimerítő választ :)

Az elosztó egy csöves és biztos nem Svájci a motor.
Kép

A karbi szelepfedél felöli oldalán megtaláltam a csonkot.
Kép

A karbi menetirány szerinti bal első sarkán van két másik csonk.
Kép

Illetve a szívósor alatt a "zöld" termoszelep, amire van egy gumi sorcsati, aminek a felső része vakdugó, az alsó és középső csonk hidegen össze van nyitva.
Kép

A szívósoron van további két (vastagabb) csonk, gondolom az egyik a fékrásegítőé, de nem tudom mi a másik.
Kép

Tehát, ha jól értelmezem:

E1-K1 összeköt
K2, K3 ledugóz
Zx, Z1, Z2 maradhat így ahogy van, nincs rá szükség.
Sz1 vagy Sz2 menjen a fékrásegítőre? (a másik ledugóz)

Ja és a kartergáz visszavezető cső a légszűrőház "tiszta" terébe csatlakozik? (egyedi légszűrőházat készítek)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: 84' 2.0L Svájci Pintó Vákum rendszer
HozzászólásElküldve: 2016. jún. 1., szer. 20:12 
Offline
TAG
TAG
Avatar

Csatlakozott: 2006. okt. 21., szomb. 19:57
Hozzászólások: 8897
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1997.07.11.
Tipus: MK2 5 door
Fogyasztás: 9,0
Mondtam, hogy kihívás :wink:

_________________
83-as 2.3 D. GL örök aszfalt mezőkön
90-es 2.0i DOHC Ghia


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: 84' 2.0L Svájci Pintó Vákum rendszer
HozzászólásElküldve: 2016. jún. 1., szer. 8:53 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
Trike írta:
Sziasztok!

Egy Pinto+Webwer 32/36 vákum rendszerét szeretném feléleszteni, de nem a gyári állapot szerint, hanem a lehető legegyszerűbben.

Nem érdekel a hideg motor esetén megtorpanás, mert azt finom gázadással tudom kompenzálni a bemelegedésig és így tovább a többi okossággal.

Lényeg, hogy üzemmeleg állapotban dolgozzon rendesen :)
Holnapra lövök néhány képet.

Tud valaki segíteni?

Ha nem svájci, márpedig 32/36 a legjobb tudomásom szerint svájci kivitelbe
nem került, akkor az egyszerű: a karbinak a szelepfedél felé lévő oldalában
lévő vákuum-kivezetést kell a gyújtáselosztóra kötni. Ide semmi más nem kell,
és elvileg nincs is.

Ha svájci, akkor annak 32/32-nek kellene lennie. Ennél az előgyújtás vákuum-
dobja kétirányban húz. A karbi hátuljában lévő kivezetést az elosztóval át-
ellenes oldalon lévő (ferde) vákuumdobcsonkra kell kötni. Az elosztóhoz
közelebb lévő (merőleges) csonkot pedig a szívósorban, az 1-es hengernél lévő
kivezetésre kell kötni.

A hőpatronok csak annyit csináltak gyári állapotukban, hogy amíg a motor
hideg, addig nem engedtek vákuumos plusz előgyújtást adni a motornak, így
kímélve egy esetleges hideghajtásról. Kihagyható a vákuumkörből.

Ezen kívül a svájcinak van még egy kipufogógáz-visszavezetése is. Ez közepes
és annál nagyobb terhelésnél javította a fogyasztást. Ez a karbinak a tűzfal
felöli oldalán lévő, venturi magassgágában kivett vákuumot használta fel, és
egy hőpatronon keresztül a szívósor alatt lévő vákuumdobra csatlakozott.

És az utolsó feature a "kutyakonzerv". Motorfék üzemben vezette vissza a
kutyakonzervben előtte eltárolt benzin-levegő keveréket az emisszió érdekében.
Mivel ennek a 3+2 kivezetéssel rendelkező szelepe szinte biztos
döglött felesleges megpróbálni is életre kelteni.
Ugyanehhez a rendszerhez tartozik még egy tolóüzemi, karburátort megkerülő,
önálló keverékképzéssel rendelkező szelep, ami a szívósorra van rögzítve,
a karbi és az elosztó között, kb. a 2-es henger síkjában. Erre egy vákuumcső
megy, és ha vákuumot kap, akkor (tolóüzemben) a karburátort megkerülve ad
a motornak éghető keveréket. Ez azért "jó", mert akkor is fogyaszt az autó
benzint, amikor motorfékez az ember. Le kell rántani róla a vákuumcsövet és
kész.

Ja, a karbinak is van még egy finomsága. Van egy melegítőüzemi gyorsításra
vákuumosan dúsító rendszer benne. Ehhez a vákuumot a karbi talpából, a
karbinak a menetirány szerinti bal első sarkából veszi, és a közvetlen
felette lévő membránegység csonkjára csatlakozik egy hőpatronon keresztül.
Le lehet húzni, le kell dugózni (MINDEN!) a szabadon lévő vákuumot, és ha
hidegen nem torpan gázadásra, akkor nincs rá szükség.

Címszavakban ennyi.

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: 84' 2.0L Svájci Pintó Vákum rendszer
HozzászólásElküldve: 2016. máj. 31., kedd 21:21 
Offline
TAG
TAG
Avatar

Csatlakozott: 2006. okt. 21., szomb. 19:57
Hozzászólások: 8897
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1997.07.11.
Tipus: MK2 5 door
Fogyasztás: 9,0
Trike írta:
Sziasztok!

Egy Pinto+Webwer 32/36 vákum rendszerét szeretném feléleszteni, de nem a gyári állapot szerint, hanem a lehető legegyszerűbben.

Nem érdekel a hideg motor esetén megtorpanás, mert azt finom gázadással tudom kompenzálni a bemelegedésig és így tovább a többi okossággal.

Lényeg, hogy üzemmeleg állapotban dolgozzon rendesen :)
Holnapra lövök néhány képet.

Tud valaki segíteni?


Ha svejci akkor még 1 hozzáértőnek is kihívás ,még az elosztóra is két vákumos szabályzás megy :shock:

_________________
83-as 2.3 D. GL örök aszfalt mezőkön
90-es 2.0i DOHC Ghia


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: 84' 2.0L Svájci Pintó Vákum rendszer
HozzászólásElküldve: 2016. máj. 31., kedd 18:01 
Offline
újhús

Csatlakozott: 2016. máj. 31., kedd 16:47
Hozzászólások: 4
Tipus: Egyéb Ford
Sziasztok!

Egy Pinto+Webwer 32/36 vákum rendszerét szeretném feléleszteni, de nem a gyári állapot szerint, hanem a lehető legegyszerűbben.

Nem érdekel a hideg motor esetén megtorpanás, mert azt finom gázadással tudom kompenzálni a bemelegedésig és így tovább a többi okossággal.

Lényeg, hogy üzemmeleg állapotban dolgozzon rendesen :)
Holnapra lövök néhány képet.

Tud valaki segíteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 27., szer. 21:54 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
scht írta:
oké melyiket nevezzük el fentnek? :D

A kép szerint, de a pontosság kedvéért: a becsavarós oldallal
szemközti oldalon lévő csonkot neveztem "fent"-nek. :)

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 26., kedd 23:14 
Offline
XR4i
Avatar

Csatlakozott: 2007. aug. 23., csüt. 16:59
Hozzászólások: 5005
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1987.02.12.
Tipus: Mk1 5 door
Geree írta:
scht írta:
Van már 2db Zöld hőpatronom :D , hogyan tudom tesztelni hogy jó-e anélkül hogy beszerelném?
Kép

Épp most akartam szólni, hogy zöldem ugyan nincs, de barnát találtam.
Jobb híján ez is jobb volna az előzőnél, de akkor így már nincs rá szükség.

Vizsgálat: A középső lik a közös, itt "megy be" a vákuum és a patron
hőmérsékletétől függően enged át felfelé vagy lefelé. Úgy emléxem,
hogy hidegen felfelé ereszt át. Azt viszont nem tudom, hogy hány fokon
kell átkapcsolnia. De ha hidegen felfelé ereszt át, melegen pedig lefelé,
akkor annak jónak kell lennie. Szerintem.


oké melyiket nevezzük el fentnek? :D

_________________
scht@freemail.hu
(20)-555-2002
_________________
Sierra 1.6 LS - 1986 február


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 26., kedd 19:52 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
scht írta:
Van már 2db Zöld hőpatronom :D , hogyan tudom tesztelni hogy jó-e anélkül hogy beszerelném?
Kép

Épp most akartam szólni, hogy zöldem ugyan nincs, de barnát találtam.
Jobb híján ez is jobb volna az előzőnél, de akkor így már nincs rá szükség.

Vizsgálat: A középső lik a közös, itt "megy be" a vákuum és a patron
hőmérsékletétől függően enged át felfelé vagy lefelé. Úgy emléxem,
hogy hidegen felfelé ereszt át. Azt viszont nem tudom, hogy hány fokon
kell átkapcsolnia. De ha hidegen felfelé ereszt át, melegen pedig lefelé,
akkor annak jónak kell lennie. Szerintem.

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 23., szomb. 20:44 
Offline
XR4i
Avatar

Csatlakozott: 2007. aug. 23., csüt. 16:59
Hozzászólások: 5005
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1987.02.12.
Tipus: Mk1 5 door
Afyx írta:
scht írta:
Van már 2db Zöld hőpatronom :D , hogyan tudom tesztelni hogy jó-e anélkül hogy beszerelném?
Kép
Melegiteni probaltad mar? :wink:


Szerinted? :lol:

Azt szeretném tudni hogy hideg illetve meleg állapotban mi átjárható és mi nem... :wink:

_________________
scht@freemail.hu
(20)-555-2002
_________________
Sierra 1.6 LS - 1986 február


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 23., szomb. 20:34 
Offline
Site Admin - TAG
Site Admin - TAG
Avatar

Csatlakozott: 2009. feb. 14., szomb. 18:32
Hozzászólások: 4608
Tartózkodási hely: Fót
Mióta van Sierrád: 1999.10.15.
Tipus: MK2 sedan
Fogyasztás: meghatározhatatlan
scht írta:
Van már 2db Zöld hőpatronom :D , hogyan tudom tesztelni hogy jó-e anélkül hogy beszerelném?
Kép
Melegiteni probaltad mar? :wink:

_________________
Kép
The Public Enemy No. 1 / isn't an example / understand the way you want!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 23., szomb. 20:28 
Offline
XR4i
Avatar

Csatlakozott: 2007. aug. 23., csüt. 16:59
Hozzászólások: 5005
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1987.02.12.
Tipus: Mk1 5 door
Van már 2db Zöld hőpatronom :D , hogyan tudom tesztelni hogy jó-e anélkül hogy beszerelném?
Kép

_________________
scht@freemail.hu
(20)-555-2002
_________________
Sierra 1.6 LS - 1986 február


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 21., csüt. 11:56 
Offline
XR4i
Avatar

Csatlakozott: 2007. aug. 23., csüt. 16:59
Hozzászólások: 5005
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1987.02.12.
Tipus: Mk1 5 door
Geree írta:
scht írta:
Ragszkodom! :oops:

Erről van szó nálam:
Kép

Ez mondjuk nálam is be van kötve, sőt még a másik oldali vákuumdob is, ennek látom értelmét és hasznát.

Megzézem azt a szelepet otthon a turkálósban...


Az nagyon jó lenne mert az enyém már javíthatatlan, csak az "egyben van" hatás kedvéért van bent! :D

_________________
scht@freemail.hu
(20)-555-2002
_________________
Sierra 1.6 LS - 1986 február


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 21., csüt. 11:45 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
scht írta:
Ragszkodom! :oops:

Erről van szó nálam:
Kép

Ez mondjuk nálam is be van kötve, sőt még a másik oldali vákuumdob is, ennek látom értelmét és hasznát.

Megzézem azt a szelepet otthon a turkálósban...

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 21., csüt. 10:45 
Offline
XR4i
Avatar

Csatlakozott: 2007. aug. 23., csüt. 16:59
Hozzászólások: 5005
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1987.02.12.
Tipus: Mk1 5 door
Geree írta:
scht írta:
Nekem törött a Zöld Hőpatron ami a szivó aljába van becsavarva. Összeragasztottam de a benne lévő szelep már elvesztett. A hőpatron így minden esetben átjárható mindhárom irányban. Magyarul szartsecsinál :?
Sajnos azóta se találtam ilyet...

Hibajelenség nincs nem torpan, szépen indul hidegen melegen, talán ahogy irtad fogyasztásban okozhat gondot. Szerinted???
Régen beszéltük hogy belekukkantanál a vákumcsörendszerembe esetleg Mazsolás Milkáért szánnál rá néhány percet, ha már oly közel lakunk egymáshoz...
:roll:

Most már nem ígérem meg előre és látatlanban, hogy van, előbb megnézem,
de az ilyen szelepeket le szoktam menteni, szóval esélyes lehet, hogy van.

Ha pedig átjárható a szelep mindkét irányban, akkor az annyit csinál, hogy
mindkét üzemállapot működés alatt van, ergo ha hidegen kellene valamit
csinálnia, akkor azt melegen is csinálja és fordítva.

Én egyébként a megbízhatóság jegyében továbbra is a legegyszerűbb
verzió híve vagyok, de ettől függetlenül, ha ragaszkodsz a gyári bekötéshez,
akkor megpróbálhatjuk életre csiholni azt is. Egyeztessünk, aztán valamikor
gurulj át, vetünk rá egy pillantást...



Ragszkodom! :oops:

Erről van szó nálam:
Kép

_________________
scht@freemail.hu
(20)-555-2002
_________________
Sierra 1.6 LS - 1986 február


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 21., csüt. 10:29 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
scht írta:
Nekem törött a Zöld Hőpatron ami a szivó aljába van becsavarva. Összeragasztottam de a benne lévő szelep már elvesztett. A hőpatron így minden esetben átjárható mindhárom irányban. Magyarul szartsecsinál :?
Sajnos azóta se találtam ilyet...

Hibajelenség nincs nem torpan, szépen indul hidegen melegen, talán ahogy irtad fogyasztásban okozhat gondot. Szerinted???
Régen beszéltük hogy belekukkantanál a vákumcsörendszerembe esetleg Mazsolás Milkáért szánnál rá néhány percet, ha már oly közel lakunk egymáshoz...
:roll:

Most már nem ígérem meg előre és látatlanban, hogy van, előbb megnézem,
de az ilyen szelepeket le szoktam menteni, szóval esélyes lehet, hogy van.

Ha pedig átjárható a szelep mindkét irányban, akkor az annyit csinál, hogy
mindkét üzemállapot működés alatt van, ergo ha hidegen kellene valamit
csinálnia, akkor azt melegen is csinálja és fordítva.

Én egyébként a megbízhatóság jegyében továbbra is a legegyszerűbb
verzió híve vagyok, de ettől függetlenül, ha ragaszkodsz a gyári bekötéshez,
akkor megpróbálhatjuk életre csiholni azt is. Egyeztessünk, aztán valamikor
gurulj át, vetünk rá egy pillantást...

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 21., csüt. 10:18 
Offline
XR4i
Avatar

Csatlakozott: 2007. aug. 23., csüt. 16:59
Hozzászólások: 5005
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1987.02.12.
Tipus: Mk1 5 door
Nekem törött a Zöld Hőpatron ami a szivó aljába van becsavarva. Összeragasztottam de a benne lévő szelep már elvesztett. A hőpatron így minden esetben átjárható mindhárom irányban. Magyarul szartsecsinál :?
Sajnos azóta se találtam ilyet...

Kép


Hibajelenség nincs nem torpan, szépen indul hidegen melegen, talán ahogy irtad fogyasztásban okozhat gondot. Szerinted???
Régen beszéltük hogy belekukkantanál a vákumcsörendszerembe esetleg Mazsolás Milkáért szánnál rá néhány percet, ha már oly közel lakunk egymáshoz...
:roll:

_________________
scht@freemail.hu
(20)-555-2002
_________________
Sierra 1.6 LS - 1986 február


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 21., csüt. 10:14 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
molnartk írta:
Amit viszont nem tudtam hova kössem az GY2-es csatlakozó. Irtad hogy a folytó szelep mőgé bárhova. Ez így tiszta csak az nem hol van a folytószelep és a mögötte lévő rész :)

Fojtószelepnek azt az alkatrész nevezzük ami a gázbowden másik végén van. :D

Az "előtte-mögötte" szavakat pedig az áramlási irány felől közelítem meg,
tehát az "előtte" az a karbitól (fojtószeleptől) a légszűrőház felé lévő teret
jelenti, míg az "utána" a karbi és a motor közötti részre utal.
De a fojtószelep mögötti térbe való bekötésnek pl. kiváló a K3-as kivezetés.

Az következőt már csak kis betűvel jegyzem meg csendesen: nagyon sokszor látom,
hogy keverik a fojtás és a folyás szavakat. A "fojtószelep" szó azért fojtó és nem folytó,
mert a fojtás szóból ered és nem a folyásból. Olyan szó pedig nincs, hogy folytás.
Esetleg folyatás, de ez már elég erőltetett. Tehát a fojtószelep pontosjével! :wink:

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 21., csüt. 10:05 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
scht írta:
Lementettem magamnak, linyomtattam lefűztem a kis Sierrás Doksiaimhoz :P

korepetálásra lehet jelentkezni saját anyaggal?

Örülök, ha többek számára hasznosnak bizonyult a szöszmörgés
és nem csak a saját önszórakoztatásomra bohóckodtam össze... :lol:

A másodikhoz: két dologra nem tudok nemet mondani; az egyik a
mazsolás Milka, a másik pedig amikor valaki szakmai kérdéssel jön
hozzám. Úgy érzem, buktam a dolgot, szóval kérdezz nyugodtan... :lol:

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 21., csüt. 5:43 
Offline
újhús
Avatar

Csatlakozott: 2009. máj. 13., szer. 14:31
Hozzászólások: 50
Mióta van Sierrád: 1998.08.12.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: 10,0
Nagy köszönet a leírásért!

Elég sok dolog nem oda volt kötve ahova kelett volna. de most már alakul a dolog. Legelöször a légszürő részt kötöttem be. A membránom szerencsére nem lyukas és rendesen felhuzza a csapó ajtót, de a hő érzékelom viszont nem jó. Ezt egy légszürő ház cserével megoldva.
Valószinüleg a többi membránom is megfelelő lehet mivel az alapjáratom nem mentet el, nem ingadozik, nem fuldoklik. De késöbb majd még le ellenőrzőm.
Amit viszont nem tudtam hova kössem az GY2-es csatlakozó. Irtad hogy a folytó szelep mőgé bárhova. Ez így tiszta csak az nem hol van a folytószelep és a mögötte lévő rész :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 20., szer. 21:50 
Offline
XR4i
Avatar

Csatlakozott: 2007. aug. 23., csüt. 16:59
Hozzászólások: 5005
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 1987.02.12.
Tipus: Mk1 5 door
pjani írta:
Nagyon szakszerű leírás! :1: mivel több szempontból is informatív, engedelmetekkel áthelyeztem a technikai adatok részbe.


Nagyon komoly, Geree...

Lementettem magamnak, linyomtattam lefűztem a kis Sierrás Doksiaimhoz :P

Köszönjük az okitást tanárúr! :wink:
korepetálásra lehet jelentkezni saját anyaggal?

_________________
scht@freemail.hu
(20)-555-2002
_________________
Sierra 1.6 LS - 1986 február


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 20., szer. 21:43 
Offline
XR4Ti

Csatlakozott: 2003. dec. 30., kedd 23:40
Hozzászólások: 10139
Tartózkodási hely: Nagybörzsörzsöny
Mióta van Sierrád: 2001.01.08.
Tipus: MK2 sedan
Nagyon szakszerű leírás! :1: mivel több szempontból is informatív, engedelmetekkel áthelyeztem a technikai adatok részbe.

_________________
˙˙˙˙A kormányzott kereket hajtani???˙˙˙˙


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 20., szer. 14:28 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
Bala írta:
Na végre egy újjabb tag a gyakran esős Kölnböl és nem a napfényes,de annál prózaibb Ankarábol. :D

Hát az eredeti állapot megőrzése, fenntartása, visszaállítása egy nagyon szép
elképzelés, de vegyünk alapul egy nem annyira lelkiismeretes előző tulaj-kört,
meg az autó 26 éves korát, s nézzük meg, hogy mi romolhat el az alábbi
rendszerben, mit okozva.

- Légszűrőház terelőlapját mozgató membrán átszakadása => falslevegő alapjáraton.
Nálam át is volt szakadva. Innentől kezdve a légszűrőház-béli patron a legforróbb
nyár kivételével sosem érzékel 30°-os levegőt, hiszen semmi meleg levegőt nem
keverünk a beszívott levegőhöz, ergo folyamatosan nyitva marad az ág a fals levegő
számára

- Gyújtás vákuumdobja. Ebben a korban már mind a két irányba húzó membrán
átszakadására lehet számítani, amiből inkább a GY2 irány szól bele az alapjáratba,
de abba rendesen. Nálam még szerencsére nem volt átszakadva egyik sem, de
nem ritka esemény az átlyukadás.

- A gyújtás GY1 ágjában lévő hőpatron beragadása megemelheti az alapjáratot,
ami kapcsán egy szerelő sem érti, hogy miért nem lehet lejjebb vinni az alapjáratot,
amikor már ki van véve az alapjárati fordulatcsavar...

- EGR szelep és a hőpatronjának a meghibásodása okozhat egyrészt fals levegőt,
másrészt olyan tartományban is kipu-gáz visszavezetést, amikor nem kellene,
és totál működésképtelenné teheti a kisfordulatú és kisterhelésű üzemeket.
(A patron nálam be is volt állva)

- Fojtószelepet megkerülő rendszer K5-ös kütyüjében a membrán átszakadása
a már lassan említést sem érdemlő fals levegő-beszíváson túl összenyithatja
a megkerülő rendszert a szívócsővel, ezzel totál megkerülve az alapjárati
rendszert, ami teljesen kezelhetetlenné teheti az alapjáratot.
(A membrán nálam át volt szakadva).

- A "kutyakonzerv" vezérlőszelepének az átszakadása szintén egybenyitja a
fojtószelep előtti és után tereket, csak itt benzin még véletlenül sem kerül a
motorba, csak szabályozatlan levegőt juttatunk be.
(Nálam át volt szakadva)

Szóval mondhat bárki bármit, nyilvánosan lehetek kikiáltva az Ankara kör jeles
tagjának, de én ezeket a nem működő dolgokat úgy vágtam ki az autóból, hogy
öröm volt nézni. Összességében, amik nálam nem működtek, nem tudom, hogy
mitől ment az autó...?!?

Szóval lehet, hogy nem gyári (már ami a svájci jelleget illeti), de viszont meg-
bízhatóan működik. Viszont a hozzám most beépített rendszer kvázi megegyezik
a non-svájci rendszerrel, minden előnyével, a svájci hülyeségek hátránya nélkül...
Szóval én úgy érzem, itt ragaszkodni a gyári jelleghez már bőven túlmegy az
értelmetlen határon. A mérési tartományban az autó még így is bőven tudja a
rá érvényes, gyárilag előírt normákat. Akkor meg minek...?

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 20., szer. 14:00 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
És utoljára a "Kutyakonzerv"-rendszer.
No, ennek a működését szerintem még az sem értette, aki kitalálta. :lol:

Kép

Nem mondom, hogy sikerült teljesen képbe kerülnöm a rendszer működésével,
így ennek nem merek sem Működés, sem Bekötés fejezetet csinálni, de amikor
az enyémet felrajzoltam, és próbáltam kitalálni, hogy mit csinál és miért, akkor a
következő konzekvenciákra jutottam.
A kutyakonzerv egy valamiféle vákuum-vezérelt puffertartály, amit a "Valami2"
névre keresztelt komparatív elven működő szelep vezérel. A "Valami2" szelep
a fojtószelep mindkét oldaláról vesz le vákuumot és annak függvényében működteti
a konzervet, hogy milyenek a nyomásviszonyok a fojtószelep előtt és mögött.
Normál üzemben a konzerv befelé nyitott, s így töltődik. Motorféküzemben pedig
kifelé nyitott, ilyenkor a konzervben tárolt nyomás magasabb, mint a szívócső-
béli, s ilyenkor ebből a nyomásból enged vissza a szívócsőbe, csökkentve a
motorféküzemi vákuumot. Persze egy idő után ez a puffertartály is kiürül, alias
felveszi azt a nyomást (vákuumot), ami motorfékkor a szívócsőben kialakul,
tehát onnantól már tétlen, de addigra már szép lassan be tud lépni a fojtószelepet
megkerülő rendszer.

Hibaforrások: a szokásos membrán-átszakadások a "Valami2" szelepben, esetleg
a "konzerv"-ben.

Csendesen jegyzem meg: ezt az egész agyonbonyolított vákuumos logikai
kapcsolást ki lehetett volna váltani egy darab, az alapjárati fúvókához beépített
mágnesszeleppel, ami motorféknél lekapcsolja a benzin útját. És akkor nincs ez
az óriási hercehurca a motorféküzemi keverék begyújthatósága körül.

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 20., szer. 13:31 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
Már csak kettő dolog van, amiből az egyik a kipufogógáz visszavezető rendszer.

Kép

Bekötése:
A képen látható hőpatronra csatlakozó szabad végű vákuumcső a karbi első torok
Venturijának a közepéből veszi a vákuumot; a csőcsonk a karbi menetirány szerinti
hátulján található. Bár a képen nem látszik, de ott hátul csak egy csőcsonk van, ez
pedig nagy valószínűséggel a K2-vel jelölt lesz.
Kép

Működés:
Az Otto-motorok mennyiségi keverékszabályzás elvén működnek, ami azt jelenti,
hogy a keverési arány állandó és a motorba jutó keverék mennyiségét változtatjuk.
(Szemben a Diesel-ekkel). Ez viszont azt jelenti, hogy a keverék begyújthatósága
végett van egy fojtás-minimum, ami alá nem lehet menni. Ez viszont nyilvánvaló
okok végett a fogyasztásban is jelentkezik. Többek között erre találták ki az Otto-
motoroknál az EGR (Exhaust Gas Recirculation) rendszert, ami a következőképpen
javítja a fogyasztást. Maga a kipufogógáz igazából éghetetlen, hiszen egyszer már
elégett. Elképzelhető ugyan, hogy tartalmaz még éghető részt, de jelentősen már
nem tud beleszólni a "nagyok" dolgába. No már most, ha ezt visszavezetjük, akkor
ugyanannyi benzin-levegő keverék bevezetése mellett is nő a hengertöltöttség,
viszont nem változik a keverési arány! Így a növekvő nyomásviszonyok végett
javítottuk a keverék begyújthatóságát, ellenben nem növeltük az elégetett üzem-
anyag mennyiségét. A kipufogógáz, mint olyan, egyébként "hígítja" a keveréket
oly módon, hogy távolabb kerülnek egymástól az elporlasztott benzincseppecskék,
tehát lassabb lesz az égés is, de a másik oldalon nyert előnyök ezt azért kár-
pótolják.
A vákuumot egyébként azért veszik a Venturi legkisebb nyomású pontjából, mert
amikor ott már akkora a vákuum (alias a légsebesség), hogy ki tudja nyitni a
szelepet, akkor a visszavezetett kipufogógáz mennyisége már nem tudja elrontani
az égést. Tehát egy meghatározott légsebességnek, térfogatáramnak ki kell
alakulni a torokban, hogy az EGR rendszer belépjen.
Egyébként ezt a rendszert is hőpatronnal vezérlik, tehát hidegen inaktív.

Hibalehetőségek:
A szokásos membránátszakadás és hőpatron-beragadás.

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010. okt. 20., szer. 13:06 
Offline
L
Avatar

Csatlakozott: 2008. dec. 24., szer. 23:04
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: Budapest
Mióta van Sierrád: 2008.12.23.
Tipus: Mk1 5 door
Fogyasztás: ismeretlen
No, és az utolsó elem, ami a karbihoz tartozik, habár fél lábbal igazából már máshová.
Ez pediglen a motorféküzemi megkerülő fúvókarendszer.

Kép

Kép

Bekötés:
A K5-ös jelű vacak alján lévő csőcsonkot közvetlenül a szívócsőbe.

Működés:
Ebbe a K5-össel jelzett bizergába megy egy kb 12-14mm átmérőjű gumicső,
még pedig a karbinak az úszóház-fedeléből. Az első képen a K1-es "alatt" látszik.
Ez egy megkerülő fúvókarendszer része, ami annyit csinál, hogy ha a K5-ös
kütyüben rugóval előfeszített dugattyúra ható erő kisebb, mint amit ugyanezen
szelep alulról a vákuumtól kap, akkor a dugó elmozdul és megnyitja az utat a
a gumicső felé. Így a fojtószelep után lévő vákuumot fogja megkapni az a fúvóka
is, ami a gumicső karbi felöli végén van. Ilyenkor pedig belép egy, a karbi fő-
fúvókarendszerét és a fojtószelepet is megkerülő fúvókarendszer, ami arra jó,
hogy motorfék üzemben, amikor a fojtószelep zárva van, akkor egyrészt a már
korábban is említett nagy szívócsővákuum általi nehézkes keverék-begyújt-
hatóságot javítja a károsanyagkibocsátás csökkentése végett, másrészt pedig
csökkenti a szívócsővákuumot, ami csökkenti a fojtószelep terhelését is. De
ez már másodlagos, igazából járulékos funkció.

Hibalehetőségek:
A K5-ös kütyüben lévő membrán átlyukad, ami hatására se a megkerülő
funkció nem fog működni, és ráadásul még fals levegőt is fog szívni. S ha jók
az emlékeim (bár ebben most nem vagyok 100%-ig biztos) akkor szerencsétlen
esetben a megkerülő ág is nyitva tud maradni, ami totál felborítja az egész alap-
járatot. A membrán beszerzésének az esélyeit gondolom nem kell ecsetelnem...

_________________
Geree
- '83 Sierra 2.0 Ghia
- '85 Escort 1.6 D
- '86 Fiesta XR2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 38 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség