|Regisztráció
» felhasználói szabályzat

|Bejelentkezés
Felhasználónév:
»
Jelszó:
»
Automatikus belépés:
»

|Fórumban legfrissebb
» netes-autós ajánló
» 2.0 v6 + 4 seb automata
» Hengefejzés után teljes káosz, segítsetek, kérlek!
» 1.6 ohc LSF vezérműtengely olajzó csövet keresek
» P100
» Bemutatkozás
» Eladó p100
» Magnetti Marelli 045 ECU
» Bemutatkozás
» vízcső + kiegyenlítőt tartály 1.8TD 91

|Naptár
  2018. december  
H K Sze Cs P Szo V
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Home Tagok Fórum Rólunk Linkek
History Tech' Tuning Média
| Fórum
Pontos idő: 2018. dec. 17., hétf. 14:47

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Különbségek-azonosságok az olajpumpákban
HozzászólásElküldve: 2013. ápr. 1., hétf. 21:17 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2008. jan. 19., szomb. 16:39
Hozzászólások: 49
Megvizsgáltam az olajpumpákat, leírom a tapasztalatot, hátha másnak is projektnél fontos infó lehet:

Az OHC és a MK1 2 WD Cosworth olajpumpa mechanikailag teljsen azonos mind csatlakozási felület, mind belső szerkezeti felépítését tekintve. A fogaskerekek vastagsága és az átmérők megegyeznek, tehát: a szállítási mennyiség adott nyomáshatárig azonos.

A különbség a nyomáshatároló szelepben keresendő. Ez egy préselt fedél alatt kapott helyet, úgyhogy ezt nem szedtem szét, nyílván erősebb a rugó a szelepben. Ezáltal: (Afyx adatai alapján)

Pinto: meleg olaj 45psi/8000rpm - hideg olaj 55psi/8000rpm
YB : meleg olaj 75psi/8000rpm - hideg olaj 85psi/8000rpm

Ezen felül fontos különbség a szivattyú fedél. Ebben helyet kapott egy golyós szelep, ami adott nyomásnál megnyit egy csatornát amin keresztül kapják a dugattyú hűtő fúvókák az olajzást.
Erre azért van szükség mert a cosworth motorban a dugattyú hűtő fúvókák nem a blokkban, hanem az olajszivattyú szívócsövén kaptak helyet. Ennek megfelelően a szivattyú tetején van még egy csatlakozási pont ami ezekhez vezet.

Mellékelten pár kép a két pumpáról.

Én mivel nem vettem meg a gyári fúvókasort, ezért átraktam a sima OHC szivattyúfedelet.

Csatolmány:
$(KGrHqJHJEkFC,3gZ1kDBQn!s8HBFQ~~60_35.jpg
$(KGrHqJHJEkFC,3gZ1kDBQn!s8HBFQ~~60_35.jpg [ 6.29 KiB | Megtekintve 14363 alkalommal. ]



Csatolmány:
IMG_0437.JPG
IMG_0437.JPG [ 292.83 KiB | Megtekintve 14363 alkalommal. ]



Csatolmány:
IMG_0436.JPG
IMG_0436.JPG [ 317.77 KiB | Megtekintve 14363 alkalommal. ]



Forrás: G.Oli


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség