|Regisztráció
» felhasználói szabályzat

|Bejelentkezés
Felhasználónév:
»
Jelszó:
»
Automatikus belépés:
»

|Fórumban legfrissebb
» Közvélemény kutatás! - Mi a véleményed az oldalról ?
» Komoly téma! 95-ös E10 Benzin árt e a Sierráknak? Scorpió.?.
» Keresek MK2/2 ötajtósra hátsó lámpákat
» Mk1-es cosworthoz műanyagok...
» Keresek xr4-hez (mk1) kábelköteget
» Keresek coupéhoz papíros roncsot, vagy papír.
» Bemutatkozás - STEVE -
» videózzunk!
» Do_di bemutatkozása
» sierra cosworth difi

|Naptár
  2020. február  
H K Sze Cs P Szo V
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29  


Home Tagok Fórum Rólunk Linkek
History Tech' Tuning Média
| Fórum

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: A fűtés karbantartása
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 21., vas. 19:12 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2008. jan. 19., szomb. 16:39
Hozzászólások: 49
Végre van rendes szauna meleg az autóban!

Először is köszönöm mindenkinek a tanácsokat, javaslatokat!

A felmerült lehetőségek miatt először a fűtésdobot szereltem ki az autóból.
Majd először kiszereltem a fűtőradiátort, hogy ellenőrizzem annak keringését.
Az egyik csonkon keresztül vizet folyatva bele folyamatosan tiszta víz jött ki a másik csőcsatlakozáson. Így az nem lehetett probléma.


Kép

Minimális szöszréteg volta lamelláin. Óvatosan letakarítottam róla.

Már az első szemrevételezéskor láttam a hideg-meleg csapóajtón, hogy a gyári szivacsbevonatnak már csak egy része ép.

Kép

Kép

[/img]https://lh5.googleusercontent.com/-tX6h02cuft4/TzFmEurt9tI/AAAAAAAAAiI/ZGzVX1FWGMg/s640/DSCF5638.jpg[img]

Plusz! A körülötte lévő peremen volt szivacstömítésnek, ami a tűzfal és a fűtésdob között tömít, nyoma sincs. (csak azért vizes mert kimostam a fűtésdob belsejét a kosztól)

Kép

A csapóajtó szivacsrétegét, és a fűtésboksz és tűzfal közötti tömítést pótoltam.

Kép

Kép

Kép

Kép

Ami a levegő útját tereli, a dob alsó részében van terelőlemez szerencsére ép szivacsréteggel rendelkezett, így az maradt úgy.

És ha már a középső dupla szellőző rostélyokról lehúztam a levegőcsövet ami a dobbal köti össze, szétszedtem és pótoltam a a zárólapátokból a szivacsréteget.

Az idők folyamán ez is rendesen szétmállott.


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Összeszerelés után, majd a rendszer fagyállóval való feltöltése és rendes légtelenítés után még mindig alig meleg, inkább langyos levegő jött. De viszont már 3-as ventilátor fokozatban nem hűlt el még jobban, mint korábban.

Miután a fűtés több autókázás után sem jött meg és a mutató ingázása megmaradt, vettem egy új termosztátot.

Teljesen rézből készült.

Mai nap folyamán kicseréltem azt is kicseréltem, majd fagyálló utántöltés és rendes légtelenítés majd autózás után végre megjött a meleg.

Sőt mondhatni forró levegőt fúj egyenletesen. Még 3-as ventilátor fokozatban is.

A vízhőfokmutató beáll a NORM tartomány közép részébe és ott is marad, menet közben is.

A hiba tehát megszűnt.

Javarészt a hibás termosztát lehetett a ludas, Viszont a 3-as ventilátor fokozatban való nagyobb langyosodás a szigetelések hibája lehetett.

UI:

Nélkülözhetetlen lépés ahhoz hogy forró levegőt fújjon be a mínuszok ellenére is!!!

"Az eddigi fűtésdob karbantartások után javult a fűtésem. Igazán erőteljes meleget viszont csak álló helyzetben tudott produkálni az autó. Hosszabb menet után csak gyenge meleget.

Megelégelve a még mindig kissé erőtlen fűtést újból ki- majd szétszedtem a fűtésdobot, mivel a fűtéscsövek ennek ellenére forróak voltak. A többi vízcső is kellő meleg.

A dob szétszedése , vizsgálata során újabb tömítetlenségre lettem figyelmes, ami végképp megoldotta a fűtés problémát. Ismét szó szerint forró levegő fúvódik az utastérbe, menet közben is minden szellőzőrostélyon, lábra is. Sőt még 3. ventilátor fokozaton is forró levegő ömlik az utastérbe.

Nos egy másik oldalon talált fénykép és egy bontott fűtőradiátor vizsgálata során megtaláltam a problémát.

A gyári Ford fűtőradiátor így néz ki:


Kép

Először azt hittem, hogy a szivacsok körben rajta csak egyféle lamellák iránti védelem miatta vannak fent.

Mivel nekem egy vadonatúj, de utángyártott fűtőradiátor került bele 3 éve, a dobba helyezve megvizsgáltam a körülötte lévő részt.

A szivacs nincs rajta mivel nem gyári és emiatt mellette körben, de főként a csőcsatlakozásos résszel szembeni végénél nagy rés tátongott, ahol a levegő a könnyebb utat választva átszökött. Így csak részben haladt át a forró fűtőradiátoron.

A hiányt megfelelő vastagságú hőszigetelő polifoammal pótoltam.

A fűtés megjavult. A fentebb említett igencsak kedvező állapot jött létre.


Forrás: Petranandrás


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség