|Regisztráció
» felhasználói szabályzat

|Bejelentkezés
Felhasználónév:
»
Jelszó:
»
Automatikus belépés:
»

|Fórumban legfrissebb
» Közvélemény kutatás! - Mi a véleményed az oldalról ?
» Komoly téma! 95-ös E10 Benzin árt e a Sierráknak? Scorpió.?.
» Keresek MK2/2 ötajtósra hátsó lámpákat
» Mk1-es cosworthoz műanyagok...
» Keresek xr4-hez (mk1) kábelköteget
» Keresek coupéhoz papíros roncsot, vagy papír.
» Bemutatkozás - STEVE -
» videózzunk!
» Do_di bemutatkozása
» sierra cosworth difi

|Naptár
  2020. február  
H K Sze Cs P Szo V
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29  


Home Tagok Fórum Rólunk Linkek
History Tech' Tuning Média
| Fórum

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Tudnivalók a DOHC motorról
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 22., hétf. 18:08 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2008. jan. 19., szomb. 16:39
Hozzászólások: 49
DOHC lancfeszito patron osszerakasa:

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Forrás: Daytona


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Tudnivalók a DOHC motorról
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 22., hétf. 18:07 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2008. jan. 19., szomb. 16:39
Hozzászólások: 49
Elmondanek egy par tudnivalot a DOHC motorrol, sokaknak ez mar csak ismetles lesz mert reg tudjak, ugyhogy azoktol elnezest kerek!

Szoval a DOHC motor tipushibaja a gyengebb hengerfej. Szeret repedezni, megpedig az egesterben a szelepek kozt. Sokkal gyakoribb ez a jelenseg, mint a kirozsdult vagy kifujt hengerfej pakolas. De termeszetesen az is megesik, lassuk pont a Te esetedben.

A DOHC lancvezerlesu, es a szakirodalom eppen ezert azt irja, hogy a vezerlese nem igenyel szervizelest. Ez azonban azert nem így van. Normal hasznalat eseteben a lanc 500 ezer kilometert bir ki, a muanyag lancvezetok 250 ezret. A lanfeszito patront is ajanlatos cserelni 250 ezer kilometer utan, utana mar elofordulhat, hogy a lanc neha belazul es odaverodik a tobbi muanyag lancvezetohoz, ami azt eredmenyezheti, hogy azok szetrepedezhetnek, illetve maga a lanc is szetrazodik, jobban megnyulik. A vezerles tovabbi kenyes resze az also dupla fogaskerek a fotengelyen. Egy apro ekkel illeszkedik bele a fotengelybe, es ha nincs rendesen lehuzva, akkor az ekecske nagyon konnyen leszakad rola, ez megintcsak a szelep-dugo talalkozashoz vezet.

Mire kell figyelni DOHC motor osszerakasanal, ha a hengerfej lennt volt:

- en nem raknek ugy vissza hengerfejet, hogy nem sikoltatom be, tovabba ha elotte viz gondja volt a fejnek, csinaltatnek ra egy nyomas probat is.

- ha mar ugyis lennt van a fej, kicserelnem rajta a szelepszal szimeringeket, nem nagy melo, nem is draga dolog, ha lennt a fej, gyerekjatek megcsinalni. Kulonben ha sajnaljuk ra a penzt, akkor erintesre eleg jol meg lehet allapitani, hogy milyen allapotuak a szimeringek.

- a blokk tetejet, amire a tomites illetve a fej raul, tokeletesre kell pucolni a regi pakolas maradekaitol, rozsdatol, stb. A DOHC blokk massziv, nem szokott beesni a hengerek kozt, sikoltatni nem szukseges.

- a blokkon a menetekbol, ahova a hengerfej csavarokat csavarjuk, ki kell pucolni a vizet es az olajat, ami a hengerfej levetelekor komplett megteliti nemelyik lyukat. A folyadekok pedig ugye szeretik megorizni a terfogatukat.

- kompresszorral, suritett levegovel kifujni minden piszkot a blokkbol, fontos a tiszta erintkezesi felulet a pakolassal.

-ha nincsenek uj hengerfej csavarjaink, akkor a regieket jol pucoljuk meg, es kello figyelemmel nezzuk at a menetes szarat rajtuk. Ha barmilyen, akar a legkisebb deformaciot eszrevesszuk valamelyiken is (menettagulas), egybol kuka. Fontos a helyes csavarlehuzas, erdemes betartani az eloirt sorrendet es a nyomatekot. 9 csavarral lehuzott fej szerintem barbarsag.

- ha vannak a vezerleshez uj cuccaink (feszitopatron, muanyag lancvezetok, lanc, gorgo), akkor nincs gond, viszont ha a regieket akarjuk hasznalni, akkor nagyon fontos jol atnezni oket. A muanyag vezetoket, nincs e rajtuk repedes, a bakelit gorgot, az is neha meg szokott lenni repedve, a lancot atvizsgalni, a szemek csatolasanal nincs e mar benne lazasag, lotyoges. Illetve nagyon fontos a patront helyesen osszerakni. A fotengelyi fogaskereket helyezzuk a fotengelybe, majd miutan a helyes pozicioba kerul (beilleszkedik az ek a tengelybe), probaljuk meg megmozgatni, megcsavargatni. Nem szabad megmozdulnia. Ha belotyog akar egy kicsit is oldalra, kuka a cucc!

- ha osszeraktuk a vezerlest es bedekliztuk a motort, nagyon fontos a fotengelyi ekszijtarcsa kozponti csavarjat k***a erosen lehuzni. En altalaban meg menetragasztot is teszek ra DOHC eseteben.

Kb ez minden. Nem egyszer sot nem is tizszer tapasztaltam, hogy hasznalt de jo cuccokbol osszerakott DOHC motor is gond nelkul futott tovabb, viszont mindenkepp erdemes a fennt leirt dolgokat tenyleg atnezni, betartani.

Forrás: Daytona


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 2 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség