|Regisztráció
» felhasználói szabályzat

|Bejelentkezés
Felhasználónév:
»
Jelszó:
»
Automatikus belépés:
»

|Fórumban legfrissebb
» 2.0i DOHC vízhűtő
» DOHC 2.0 Sierra hűtő ventilátor vezérlése
» Bemutatkozás
» Kombi hátsórugót keresek sierra szedánba
» Bemutatkozás
» Sierra bontódik, avagy egy korszak vége
» eladó 1.8 tádé avagy mit lehet kérni érte?
» Dohc vezérlés csere utáni probléma
» Hátsó futómű.
» Hengefejzés után teljes káosz, segítsetek, kérlek!

|Naptár
  2019. szeptember  
H K Sze Cs P Szo V
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Home Tagok Fórum Rólunk Linkek
History Tech' Tuning Média
| Fórum
Pontos idő: 2019. szept. 19., csüt. 15:17

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Ha a DOHC nem pörög ki....
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 26., pén. 18:24 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2008. jan. 19., szomb. 16:39
Hozzászólások: 49
Igaz ez az írás a DOHC problémájával foglalkozik de szerintem a magyarázatok elég általános érvényűek, így mások is profitálhatnak belőle. Az alap probléma hogy a motor nem pörög fel rendesen illetve hirtelen gázadásra megtorpan.

Probléma feltárása Injektoros DOHC esetén:

Afyx írta:

Feltetelezem, hogy a gyujtas renben van! Legalabb a hasznalhato fordulat tartomanyon belul! Tovabba: a kipuff rendszer atjarhato, szivosor elott is minden!? Benzinszuro tiszta!?

ha az EFI csinalja a hibat akkor a kovetkezoket neznem meg a helyedben:
- MAP milyen jeleket ad vissza? ha van scopod : 80-160Hz-ig a szivo vakuumtol fuggoen!
- kinyit-e az osszes injektor (vagy egyaltalan kap-e vezerlest) ?
- kialakul-e a megfelelo benzin nyomas az injektorhidban ? (~2,5bar)

Ha nincs megfelelo muszerezettseged, akkor az alabbiakat probalnam meg:

- akku saru le (talan par perc alatt felejteni fog az ECU
- osszes szenzorrol a csati le: TPS, ATS, TPS, MAP, LAMBDA ..stb A CTS MARAD!!!

a kis ido elteltevel saru vissza, így is be fog indulni(legalabbis kene neki)

ha produkalja a hibat így is akkor akkor a kovetkezo lepes:

- injektorokrol a csati le (mindig csak egyet)
ha a helyzet szarabb lett akkor egy masikat es így tovabb az osszessel

ha az egyik injektornal (netalantan kettonel is) nem veszel eszre valtozast akkor feltehetoen nem nyit vagy nem kap villanyt szerencsetlen...

így hirtelen ennyi jutott eszembe


Probléma feltárása karburátoros DOHC esetén:

daytona írta:
A karburatorban alapjaban veve 2 fajta tu van - alapjarati tu es fo tu. A tevhittel ellentetben az alapjarati turol eleg sokaig mukodik a motor, a tuk meretetol fuggoen akar 2500-3000-es fordulatszamig. Ezutan lepnek csak be a fo tuk. Plusz a karburatorokra fel van meg szerelve egy gyorsito is. Ez egy benzincso, ami extra benzint fecskendez a venturikba (diffuzorokba, torkokba) akkor, amikor hirtelen telibe lepjuk a gazpedalt.

Ha a motornak nincs meg a kello teljesitmenye, nem porog fel a kivant fordulatszamig, akkor a kovetkezo esetek lehetnek

- rossz a keverekarany - ez jelenthet tul dus vagy tul hig kevereket is - a gyertyak szinebol mindent meg lehet tudni. A dus keverek inkabb az 1.6 OHC regi Motorcraft karburatoraira volt jellemzo, ott egy gigantikus membran mozgatott a karbi tetejen egy legelzaro lapatkat. Idovel ez persze mar szarul mukodott, nem jol nyitott. Ez a gyakorlatba azt jelentette, hogy a motor szarul ment, nem volt semmi teljesitmenye, feketet fustolt es rengeteget zabalt.
A 2.0 motorokra szerelt Weber karbikra nem ez volt jellemzo. Inkabb a hig keverek. Ezt okozhatja akar valamilyen banalis problema - valahol falsot sziv a motor - fekrasegito csojenel, alulnyomas csoveken, szivosor es hengerfej kozti tomiteseknel....tovabba atszakadt membran a karburatorban, rossz uszoszint a karburator uszokamrajaban.

nem mukodo gyorsito a karburatoron - ha hirtelen gazadasra lefullad a motor, akkor tobb mint valoszinu el van szakadva a karbiban az a membran, ami a gyorsitot mukodteti.

ESC II gyujtasmodul - a bal elso nyulvanyon helyezkedik el egy ezust doboz. Nem annyira komplex mint az EEC IV az EFIs modelleknel, igazabol sokkal kevesebb dolog befolyasolja es sokkal kevesebb dolgot iranyit - az alapjaratot (pontosabban a karburator leptetomotorjat), valamint a gyujtast. Ehhez nem sok infot kap, csak a motor fordulatszamat erzekeli valamit a szivosorrol kap egy alulnyomast egy belso MAP szenzorra. Erdemes egyszer szetszedni ezt az ESC II-t - persze nagyon ovatosan - es megnezni, milyen allapotu a map szenzor. EGy lapatka mozog benne, hasonloan mint az OHC EFI MAF szenzorjaban, a lapatka pedig egy nyelvet mozgat a potmeter palyan. Enyhe alkoholos oldattal ovatosan ki lehet pucolni ezt a potmeter palyat ill egyszer mar lattam olyat is, hogy a nyelvecske fizikailag nem erintkezett a potmeter palyahoz.



Forrás: Daytona, Afyx


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség