|Regisztráció
» felhasználói szabályzat

|Bejelentkezés
Felhasználónév:
»
Jelszó:
»
Automatikus belépés:
»

|Fórumban legfrissebb
» 2.0i DOHC vízhűtő
» DOHC 2.0 Sierra hűtő ventilátor vezérlése
» Bemutatkozás
» Kombi hátsórugót keresek sierra szedánba
» Bemutatkozás
» Sierra bontódik, avagy egy korszak vége
» eladó 1.8 tádé avagy mit lehet kérni érte?
» Dohc vezérlés csere utáni probléma
» Hátsó futómű.
» Hengefejzés után teljes káosz, segítsetek, kérlek!

|Naptár
  2019. szeptember  
H K Sze Cs P Szo V
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Home Tagok Fórum Rólunk Linkek
History Tech' Tuning Média
| Fórum
Pontos idő: 2019. szept. 19., csüt. 14:42

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: DOHC alapjáratának befolyásoló tényezői
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 28., vas. 10:51 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2008. jan. 19., szomb. 16:39
Hozzászólások: 49
Sokszor az alapjarati szelepet hibaztatjak a hibas alapjarat miatt, pedig egy tok megbihato dolog. Neha be szokott dzsuvasodni, de kipucolas utan mukodni szokott...Alapjaban veve szerintem ha mozog a tengelye a munkahengerben, akkor nem igazan lehet baj vele.

DOHC-nal az alapjarat így mukodik: a pillangoszelep alatt van egy kis menetes nyilas, egy kis csavar van benne. Ez a kis nyilas a pillangoszelep "bypass" nyilasa, ezzel allithato be az alap alapgaz. En ezt kb 800-850 re allitom be ugy, hogy az alapjarati szeleprol lehuzom a konnektort. Miutan az alapjarati szelepre fel van rakva a konnektor, az alapjarat egy picit felemelkedik 900 kore. Ez így jo.

Mikor alapgaz problema van, akkor a legjobb egybol leszedni a pillangoszelepet komplett, kipucolni (benzinnel vagy fektisztito sprayyel), kulon figyelmet forditani a szelep alatti bypass nyilas tisztasagara, majd visszaszerelni a tiszta pillangoszelepet, lekotni az alapjarati szelepet, beallitani az alap alapgazt 800 kore, majd visszakotni az alapjarati szelepet.

A legpontosabb alapjartot diagnosztika kozben lehet beallitani, mikor be vannak kapcsolva az aramfogyasztok es a kormanyt is kitekered ketszer jobbrol balra majd vissza.

Meg egy tenyezo befolyasolhatja az alapjaratot, az pedig a fals levego. Ezt altalaban 2 gumicso hibaja okozhatja, az egyik pont ami az alapjarati szeleptol jon a szivasba, de meg valoszinubb a blokk szellozesere szolgalo cso ami a blokk jobb oldalan hatul talalhato. Ez is a szivasba torkoll.

Az alapjarati szelep funkcioja tulajdonkeppen csak az alapjarat korrekcio. Erre foleg akkor van szukseg, amikor a kocsi gurul, de nincs benne sebesseg. Ha jol van beallitva az alapjarat, akkor az alapjarati szelep ilyenkor ugy 1300 kornyekere emeli meg az alapjaratot, pont azert, hogy meg veletlenul se fulladjon le a motor, ha pl. fekeznel, tehat hogy mukodjon a fekrasegito. Barmilyen alapjarat ingadozas azzal magyarazhato, hogy a szegeny szelep mar nem tudja jobban korrigalni es szelso pozicioba kerul a dugattyuja a munkaterben.


Forrás: Daytona


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség