|Regisztráció
» felhasználói szabályzat

|Bejelentkezés
Felhasználónév:
»
Jelszó:
»
Automatikus belépés:
»

|Fórumban legfrissebb
» 2.0i DOHC vízhűtő
» DOHC 2.0 Sierra hűtő ventilátor vezérlése
» Bemutatkozás
» Kombi hátsórugót keresek sierra szedánba
» Bemutatkozás
» Sierra bontódik, avagy egy korszak vége
» eladó 1.8 tádé avagy mit lehet kérni érte?
» Dohc vezérlés csere utáni probléma
» Hátsó futómű.
» Hengefejzés után teljes káosz, segítsetek, kérlek!

|Naptár
  2019. szeptember  
H K Sze Cs P Szo V
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Home Tagok Fórum Rólunk Linkek
History Tech' Tuning Média
| Fórum
Pontos idő: 2019. szept. 19., csüt. 14:58

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Az irányítóegység újraindítása – Reset EEC
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 29., hétf. 9:51 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2008. jan. 19., szomb. 16:39
Hozzászólások: 49
Ne becsüljük le az irányítóegység fontosságát. Az Ilyen motorvezérlő elektronikával rendelkező motorok esetében egy esetleg szükséges és egyben helyes újraindítás számos problémára megoldást nyújthat. Szándékosan emeltem ki a helyes újraindítás fogalmát, ugyanis a helytelenül elvégzett művelet, még egy mechanikailag tökéletes állapotú motor járására kihatással lehet.
Az irányítóegységünk memóriával rendelkezik, aminek következtében állandóan tárolja és egyben megújítja a motor működéshez szükséges adatokat, a hibakódokat illetve a használat során alkalmazott szenzorértéket.

Mikor végezzünk resetet:

• A lapvetően minden akkulekötés követően célszerű elvégezni ezt a műveletet
• Abban az esetben, ha úgy érezzük, hogy a motor a megszokottól eltérő működést produkál.
Ilyen esetbe egy esetleges EEC reset semmiképp nem árthat, ráadásul az újraindítás menete is nagyon egyszerű.

Az újraindítást végrehajtása során valamilyen fogyasztót bekapcsolva kell hagynunk,( Pl. belsővilágítás, vagy parkoló fény ) majd ezt követően pár percre lekötjük az akkumulátor mínusz pólusát. Az ezt követő visszakötés során fontos a következő folyamat maradéktalan betartása:

• A lekötés alkalmával a motorvezérlő elektronika memóriájából kitörlődnek a megjegyzett adatok
• Az akkumulátor visszakötése után, a motor indítását követően kb 3 percig lapjáraton járassuk a motort feltételezve hogy nem teljesen hideg motorral végezzük el a fent említett resetet( Figyelem, a gázadás ezen fázis során szigorúan TILOS! )
• A motor üzemi hőmérséklet elérését követően,( feltételezve nem hideg motorral kezdtünk neki így ez kb 3 perc ) növeljük 1200-ra a fordulatszámot és a gázpedál segítségével tartsuk azt. Ezzel a folyamattal „megtanítjuk” az ECU-t a helyes alapjárat alkalmazására.
• Ezt követően különböző terhelések között tegyünk meg 8-10 kilométert az autóval, ami alatt a motorirányító egység „megtanulja” a terhelt működésre a szükséges adatokat. Fontos hogy ez az autózás ne városi csúcsforgalomba illetve ne autópályán történjen.

Remélem ezzel a leírásnak több sierrás segítségére tudtam lenni.

Forrás: Ford Sierra Czech Fan’s Club oldaláról fordította Daytona, lektorálta Jannis


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Lezárt fórum A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 1 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség