Megvizsgáltam az olajpumpákat, leírom a tapasztalatot, hátha másnak is projektnél fontos infó lehet:
Az OHC és a MK1 2 WD Cosworth olajpumpa mechanikailag teljsen azonos mind csatlakozási felület, mind belső szerkezeti felépítését tekintve. A fogaskerekek vastagsága és az átmérők megegyeznek, tehát: a szállítási mennyiség adott nyomáshatárig azonos.
A különbség a nyomáshatároló szelepben keresendő. Ez egy préselt fedél alatt kapott helyet, úgyhogy ezt nem szedtem szét, nyílván erősebb a rugó a szelepben. Ezáltal: (Afyx adatai alapján)
Pinto: meleg olaj 45psi/8000rpm - hideg olaj 55psi/8000rpm
YB : meleg olaj 75psi/8000rpm - hideg olaj 85psi/8000rpm
Ezen felül fontos különbség a szivattyú fedél. Ebben helyet kapott egy golyós szelep, ami adott nyomásnál megnyit egy csatornát amin keresztül kapják a dugattyú hűtő fúvókák az olajzást.
Erre azért van szükség mert a cosworth motorban a dugattyú hűtő fúvókák nem a blokkban, hanem az olajszivattyú szívócsövén kaptak helyet. Ennek megfelelően a szivattyú tetején van még egy csatlakozási pont ami ezekhez vezet.
Mellékelten pár kép a két pumpáról.
Én mivel nem vettem meg a gyári fúvókasort, ezért átraktam a sima OHC szivattyúfedelet.
Csatolmány:
$(KGrHqJHJEkFC,3gZ1kDBQn!s8HBFQ~~60_35.jpg [ 6.29 KiB | Megtekintve 19464 alkalommal. ]
Csatolmány:
IMG_0437.JPG [ 292.83 KiB | Megtekintve 19464 alkalommal. ]
Csatolmány:
IMG_0436.JPG [ 317.77 KiB | Megtekintve 19464 alkalommal. ]
Forrás: G.Oli