SierraCorner
http://www.sierracorner.net/forum/

Különbségek-azonosságok az olajpumpákban
http://www.sierracorner.net/forum/viewtopic.php?f=53&t=6714
Oldal: 1 / 1

Szerző:  SierraCorner.net [ 2013. ápr. 1., hétf. 21:17 ]
Hozzászólás témája:  Különbségek-azonosságok az olajpumpákban

Megvizsgáltam az olajpumpákat, leírom a tapasztalatot, hátha másnak is projektnél fontos infó lehet:

Az OHC és a MK1 2 WD Cosworth olajpumpa mechanikailag teljsen azonos mind csatlakozási felület, mind belső szerkezeti felépítését tekintve. A fogaskerekek vastagsága és az átmérők megegyeznek, tehát: a szállítási mennyiség adott nyomáshatárig azonos.

A különbség a nyomáshatároló szelepben keresendő. Ez egy préselt fedél alatt kapott helyet, úgyhogy ezt nem szedtem szét, nyílván erősebb a rugó a szelepben. Ezáltal: (Afyx adatai alapján)

Pinto: meleg olaj 45psi/8000rpm - hideg olaj 55psi/8000rpm
YB : meleg olaj 75psi/8000rpm - hideg olaj 85psi/8000rpm

Ezen felül fontos különbség a szivattyú fedél. Ebben helyet kapott egy golyós szelep, ami adott nyomásnál megnyit egy csatornát amin keresztül kapják a dugattyú hűtő fúvókák az olajzást.
Erre azért van szükség mert a cosworth motorban a dugattyú hűtő fúvókák nem a blokkban, hanem az olajszivattyú szívócsövén kaptak helyet. Ennek megfelelően a szivattyú tetején van még egy csatlakozási pont ami ezekhez vezet.

Mellékelten pár kép a két pumpáról.

Én mivel nem vettem meg a gyári fúvókasort, ezért átraktam a sima OHC szivattyúfedelet.

Csatolmány:
$(KGrHqJHJEkFC,3gZ1kDBQn!s8HBFQ~~60_35.jpg
$(KGrHqJHJEkFC,3gZ1kDBQn!s8HBFQ~~60_35.jpg [ 6.29 KiB | Megtekintve 16898 alkalommal. ]



Csatolmány:
IMG_0437.JPG
IMG_0437.JPG [ 292.83 KiB | Megtekintve 16898 alkalommal. ]



Csatolmány:
IMG_0436.JPG
IMG_0436.JPG [ 317.77 KiB | Megtekintve 16898 alkalommal. ]



Forrás: G.Oli

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/