|Regisztráció
» felhasználói szabályzat

|Bejelentkezés
Felhasználónév:
»
Jelszó:
»
Automatikus belépés:
»

|Fórumban legfrissebb
» Eladó p100
» Magnetti Marelli 045 ECU
» P100
» Bemutatkozás
» vízcső + kiegyenlítőt tartály 1.8TD 91
» Off! 92' 4 AJTÓS Scorpio Ajtók +motorháztető+csomagtérajtó
» Do_di bemutatkozása
» FORD RS 14" ALUFELNI GARNITÚRA ELADÓ!
» EEC IV tudnivalók,segítség! V6
» Sierra Turnier eladó

|Naptár
  2018. november  
H K Sze Cs P Szo V
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Home Tagok Fórum Rólunk Linkek
History Tech' Tuning Média
| Fórum

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Pokoljáró projekt.
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 9., pén. 19:01 
Offline
újhús
Avatar

Csatlakozott: 2017. máj. 9., kedd 11:08
Hozzászólások: 31
Mióta van Sierrád: 2017.05.14.
Tipus: MK2 sedan
Fogyasztás: nem akarom tudni
Én is egyet tudok érteni, az injektor egyszerűbb lesz a végén, főleg hogy egy ECU nem fog a rezgéstől, melegtől, hasonlóktól elállítódni. Szerintem üzembiztosabb és megbízhatóbb is lenne, persze hobbiautónál ez nem biztos, hogy számít.
Ezzel együtt én úgy döntöttem, hogy rendbehozás után dupla karbis(40DCOE) szívómotort csinálok/csinálunk a sajátomból, egyszerűen azért, mert nagyon vonz, és tetszik ahogy kinéz.
Már célegyenesben van a projekt, de azért még bőven hetek választanak el a végétől.

Ajánlom, hogy előbb mindenképp próbáld ki erősebb szívó verzióban, mert lehetséges hogy nem fogsz többre vágyni utána.
Turbó kontra kompresszor vonalon én a kompresszorokat jobban szeretem, mert minden autón amit eddig vezettem sokkal jobb volt az azonnal elérhető nyomaték és teljesítmény, mint arra várni, hogy töltsön végre a turbó. Ez egyéni ízlés kérdése. Építésükben 0 tapasztalatom van, ahhoz nem szólok hozzá, mind a két autóm szívó maradt. :D

A vezérműtengelyek tudomásom szerint különböznek, de az 1.8 és 2.0 között nem tudom van-e lényegi különbség, mert a karakterisztikájuk lényegében ugyanolyan.

Arra mindenképp figyelj, hogy "még egy kis ez, még egy kis az" és könnyen elszaladnak a költségek, amik amúgy sem annyira alacsonyak, ha szépre és jóra is csinálod.

Egyébként pedig sok sikert és kitartást hozzá! Bár a Pinto nem bizonyult számomra egy túl bonyolult dolognak, szerencsére.

Szerk: Jut eszembe, van CAD tervem a 40DCOE-k Pintora való szívócsonkjához, ez ugye majdnem azonnal használható Solexekhez is, vagy nagyobb Weberhez is. Elég egyszerű megoldás, de ha esetleg majd kell, akkor elküldöm szívesen.

_________________
1992 Sierra 1.6 CL
2005 Ford Sportka 1.6 SWR ST120


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pokoljáró projekt.
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 9., pén. 17:20 
Offline
Grundmodell
Avatar

Csatlakozott: 2011. júl. 29., pén. 23:16
Hozzászólások: 408
Tartózkodási hely: Budapest
Aki nem kezdte még el az injektort csesztetni, tényleg félelmetesnek tűnik (emlékszem én is utáltam), de elég hamar belejön az ember, és nem olyan bonyolult egy ilyen rendszer.

Én a helyedben akkor a 2000-rest megcsinálnám először simán szívóként injektorosra akár a gyári kábelköteggel computerrel, aztán ha kicsit tisztába jössz a dolgokkal, akkor jöhet egy standalone ecu (Pl a Bogyó féle Megasquirt), szintén szívóba, aztán jöhet a turbózás ha belejöttél :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pokoljáró projekt.
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 9., pén. 16:58 
Offline
újhús

Csatlakozott: 2017. ápr. 22., szomb. 9:33
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Tárnok
Mióta van Sierrád: 2015.10.14.
Tipus: Egyéb Ford
Szia.
Köszönöm az okitást,még egy párszor átulvasom.
Jo dolgokat irtál értem is. Valoban nem könyü,még csak most tanulgatom az egész motorépitéses témát.
A kasznizás heggesztés átépités sokkal joban megy.

Féreértetél az 1300-as nem marad. Már beszereztem egy 2000-rest. Az biztos hogy ezt most szépen felujitom öszerakok egy szép alapmotort. Utána hogyan tovább még nemtudom. Elbizonytalanodtam.

Az inyektor+turbo,nemtudom félek a sok elektronikátol.

Karbi+feltöltő,nincs elektronika. Valamiért nekem filingeseb.

Még alszomrá egy párat,köszönöm hogy irtál.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pokoljáró projekt.
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 9., pén. 15:48 
Offline
Grundmodell
Avatar

Csatlakozott: 2011. júl. 29., pén. 23:16
Hozzászólások: 408
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!

Milyen okból akarod megtartani benne a kávédarálót? :) Alap hogy 2 literből építkeznék és semmiféle képpen nem karbisan. Persze ha maga az építés a hobbi része, akkor ne is olvasd tovább amit írok :D . De ha nem akarod magad szivatni és használni is szeretnéd az autót egyszer akkor injektor lenne az első lépés. Főleg ha esetleg nincs sok tapasztalatod karbikkal.

SZVSZ:

Dupla karbikat alapból elég nehéz összehozni/felújítani, már ha használtból építkezel, mert szénné vannak kopva, 99%-ban emissziós emulziós csövek vannak, amik tuningra használhatatlanok. Újjonnan pedig 250.000 egy karbi szett, ebből egy jó injektoros rendszert meg lehet csinálni, standalone ecuval. Anno nekem is sokba fájt egy dellorto szett rendbetétele (lada motorra), több szettből raktam össze és külföldről rendelt méregdrága emulzióscsövek kerültek bele, esztergáltatott venturival, mindehhez megvettem a weber/dellorto könyvet, hogy mindent ki lehessen számolni (igaz ma már biztos van neten hozzá infó, ez tizen éve volt).

Ha mindenképp karbival szeretnél szívni, akkor néznék egy eleve turbós karbit (renault 5 pl). Amúgy duplakarbi előnyét feltöltött motornál nem fogod különösebben érezni, illetve még valami, 45ös karbi még feltöltve is erős overkill egy 1300-as motorra. Inkább 40 és az is egy szűkebb 33-mas venturival mondjuk (de ez csak hasraütés, semmi tapasztalatom nincs duplakarbis feltöltésben)

Másrészt ezek a dupla karbik mind szívó karbik (létezett persze turbós is de én még soha nem láttam élőben/hirdetve), a feltöltéshez eléggé át kell alakítani őket(nyomás alá helyezni az úszóházat, stb). Szintén: megoldható csak plusz macera. Régen DCS Turbós lada pl duplakarbis volt egy időben. Érdemes is nézni róla képeket, milyen borzalmasan kesze-kusza volt az egész motortér hogy működjön. Amúgy ők is két alapból turbós talán renault 5 karbi használtak. Ja és nincs is benne cooler, szóval az hozott volna még egy kis káoszt a motortérbe :) .

Kép
Kép
Kép

A kompresszor szerény véleményem szerint amúgy egy értelmetlen dolog, kivéve olyan motorokra amikre van kész megoldás, azaz vagy gyárilag létezik belőle kompresszoros, vagy kész kit kapható hozzá. Nehézkes megoldani a konzolt neki, hajtást kitalálni és ráadásul elég rossz hatásfoka van egy turbós rendszerhez képest.

Példa: Kompresszorhoz kell konzol, szíjhajtást megoldani, olajzást, talpat csinálni hozzá a csövezéshez, csövezés, cooler, lefujó szelep.

Ellenben turbó: Turbóhoz kell leömlő, olajzás, csövezés, cooler, kipufogó, lefujószelep, wastegate.

Ami reális szerintem és fut ilyenből egy pár itthon, 2000 pinto injektor turbo. Ehhez fogsz a legtöbb infót/segítséget találni, mind külföldi forumokon, mind itthon.

De mondom, ha maga az építés a lényeg, akkor persze mindent amit írtam felejtsd el és hajrá a duplakarbis turbóval! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Pokoljáró projekt.
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 9., pén. 9:20 
Offline
újhús

Csatlakozott: 2017. ápr. 22., szomb. 9:33
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Tárnok
Mióta van Sierrád: 2015.10.14.
Tipus: Egyéb Ford
Tegnap ota nézelötem infot gyüjtögetem.Volna egy pár kérdésem,remélem valaki tud rá válaszolni. :D A 2000. hengerfej csak a kimenö szelep nagyságában külömbözik? 1600. 34,1 vagy 2 ere pontosan nem emlékszem.
2000. 36-os
:D és még a veztengej is más? Serintem igen,eben nem vagyok biztos.Ezt lenne fontos megtudnom.

Haesetleg valakinek lenne egy 2000. pinto hengerfeje arra vevö lennék.De ha 16v lenne mégjob lenne. (jo tudom ez szinte lehetetlen,de azér probálkozom :D )


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Pokoljáró projekt.
HozzászólásElküldve: 2018. feb. 8., csüt. 10:57 
Offline
újhús

Csatlakozott: 2017. ápr. 22., szomb. 9:33
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Tárnok
Mióta van Sierrád: 2015.10.14.
Tipus: Egyéb Ford
A bemutatkozásomban az alapokat már megosztottam veletek. Szóval van egy 2.L karbis pintom. Amit teljesen szétkapunk,vannak vele gondok. De lassan orvosoljuk ezeket. :D Az igaság az hogy nem szeretnék szart csinálni belöle,ezért szeretmém megosztani az elképzeléseim, és ha nem gáz tanácsot véleményeket kapni,kérni. :D Probálok majd az egész projektröl irni,képeket is küldeni. A kasznirol átalakitásokrol stb.. :D Tehát én ugy gondoltam fázisokra bontom a mociépitést.Igazából a végeredmény egy kompresszoros dupla karbis verzio lenne. Tisztában vagyok azzal hogy ez nem csak ugy hoppá és öszecsapjuk.Nagynyomásu üzemenyagrenver,szivosor,leömlő,kipupogó,és még sokmindem..... A terv: (1):Teljes motorfelujitás.Cspágyak,gyürük,dugok,ugy ahogy le van irva a nagykönyvben. Egy kis pluszal:Hengerfej tuningal. kompreszió növelés,járatok polirozása,be és kimenö oldal bövités,nagyobb szelepek. Egyelöre hozzá álitot gyári karbival,leömlövel,szivosoral.A leölötöl duplacsöves (kéthenger egy csö)egyedi kipufogó. így kerülne be a kocsiba.Hogy végre használhassam. Élvezhesem is. A gyári 1300-as 50 pár pacija helyet. így remélem kicsivel 100Le fölöt leszek. :D Én ugyérzem ez még reális elsöre. Ezt most így meg is tudnám csinálni. :D Ha valakinek van véleménye azt örömmel várom. :D A késöbi alapgondolatok: Ez még tevezés alat ehezmég sok utánjárás (tanulás) böngészgetés,olvasgatás kel.Csak nagyvonalakban: Kapna 2 db 45-ös turbó webert egyedi szivosoral,leömlővel.Eaton feltölőkompresszort,tölőlevegő hutöt,eés persze az ezekhez elenethetetlen minden pusz,olajhutés,üzemenyagellátás,töltölevegö szabájozás, stb... :D Talán így már elég komoj Le növekedés lehetne elérni. :D Persz mindezek elöt: A fütomü már kész,kaszni is, És a fékrencer komojitása rendben. A hid ,hajtáslánc cseréje sokkal komojabra rendben.(még azért van vele meló) :D Ezek 300-350 le ig biztos kibirják. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség